סיפורו של האזרח שביקש להתנתק מ"הוט", היא התעלמה והוא תבע - או איך מתנהל ערעור על תביעה קטנה?

בתביעות קטנות, בניגוד להליכים משפטיים "רגילים", אין ערעור בזכות, אלא רק אם ערכאת הערעור נתנה רשות, וזו תינתן רק אם מדובר בשאלה משפטית שחורגת מעניינם של הצדדים להליך או לשם מניעת עיוות דין.

קורן רכש "טריפל" של "הוט" חתקופה של שנה, ב-3 החודשים הראשונים הוא שילם 134 ₪ ולאחריהם המחיר כמעט הוכפל ליתר התקופה. עם סיום 3 החודשים פנה קורן וביקש להתנתק ונציג התחייב בפניו כי התשלום יישאר במחיר המופחת ליתר תקופת ההסכם, אלא שבחיוב שקיבל מיד לאחר מכן חויב קורן בתעריף היקר.

קורן פנה ל"הוט", הובטח לו כי יזוכה בהקדם, אלא שהזיכוי לא הגיע וקורן ביקש להתנתק באמצעות "נתק אותי". אלא שקורן הפנה את בקשתו בטעות לחברת "הוט נט" ולכן בקשתו לא נענתה. לאחר שפנה ל"הוט" לו שבקשתו לא התקבלה הוא ביקש להתנתק, אך בקשתו לא נענתה ולכן הגיש תביעה קטנה.

נחסוך את סיפור ההליך ההוא שכן רק אז התבררה לקורן הטעות לפיה פנה בטעות לחברה אחרת, והוא משך את תביעתו. בינתיים קורן קיבל את מבוקשו ונותק, אלא שהזיכוי התקבל רק כ-3 חודשים לאחר הניתוק בפועל, וזאת בניגוד לחוק שקובע שהשבה של גביית יתר תבוצע בתוך 4 ימי עסקים, ולכן קורן הגיש תביעה נוספת.

בתביעה הנוספת הוסיף קורן טיעונים נוספים ודרש בגינם פיצויים בהיקף של למעלה מ-20,000 ₪. מה שחשוב לדעת זה שביהמ"ש דחה את תביעתו, אך התעלם מטענתו בגין ההחזר המאוחר של גביית היתר, עוולה שמקנה לבימ"ש סמכות להטיל פיצויים אף ללא הוכחת נזק. בין היתר בשל כך הגיש קורן בקשת רשות ערעור.

בשלב זה אבהיר ששתי הערכאות העירו לקורן על התנהלותו, ראשית התברר שקורן הוא עו"ד ולא הצהיר על כך, אלא רק במסגרת הדיון בתביעה השנייה, שנית, במהלך ההליך המאוחר קורן הגיש נגד ביהמ"ש תלונה, שנמצאה מוצדקת, לנציב תלונות הציבור על שופטים ואז העלה טענות כלפי ביהמ"ש, גם במסגרת הערעור.

ולעניינינו, המחוזי מצא כי היה על השלום להתייחס לטענת קורן בעניין החזר גביית היתר והטיל על הוט לפצות אותו ב-3,000 ₪ בשל כך. ניכר שהתנהלותו של קורן פגעה בטענותיו בשתי הערכאות וייתכן שהתנהלות אחרת הייתה מביאה לפיצוי גדול יותר ואף להטלת הוצאות על הוט אותם נמנע ביהמ"ש מלהטיל.

דיון בערעור על תביעה קטנה הוא נדיר, אך אפשרי, במיוחד כנגד חברות גדולות ובמקרה של הפרת חובות שמובאות תדיר בפני ביהמ"ש לתביעות קטנות, חשוב לדעת כי האפשרות הזאת קיימת ויש להתייעץ עם עו"ד מתי וכיצד ניתן לממשה.

רת"ק 75588-01-24

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן