ייפוי כוח מתמשך שהוביל לתביעה קטנה

נתקלתי בתביעה קטנה שמגוללת בתוכה סיפור מאוד מוזר, אליו מתנקזים זכויות חולה, אחריות בתי החולים על זכויות החולה וייפוי כוח מתמשך. אז בשרשור הנוכחי אביא את סיפורה של אתי שמאבטחי בית חולים מנעו ממנה לבקר את בן זוגה בטיפול נמרץ, למה? מי? איך? התשובות במאמר, קראו!

ייפוי כוח מתמשך – מי מבקר בבית החולים?

אתי גילתה להפתעתה שבן זוגה מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבי"ח. היא הגיע למקום במטרה לבקר אותו, אך נתקלה במאבטח שמנע את כניסתה למחלקה בטענה כי ישנו ייפוי כוח מתמשך מטעם בן זוגה המקנה סמכות לבנותיו לקבל החלטות בעניינו והן אסרו כניסתה. פעולה זו קיבלה את אישור הייעוץ המשפטי של ביה"ח.

קצת על ייפוי כוח מתמשך: מדובר במסמך שמאפשר לכל בגיר לקבוע כיצד ומי יטופלו ענייניו בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו, בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של ייפוי הכוח. כך למשל, ניתן לציין באילו עניינים יוכל המיופה לטפל, למשל עניין רפואי, רכושי או אישי או חלק מהם.

ייפוי כוח מתמשך וזכויות החולה

אתי הגישה תביעה קטנה, לטענתה ביה"ח פעל בניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, גרם לה עוגמת נפש ותבעה פיצוי בסך 30,000 ₪. ביהמ"ש קבע שביה"ח פעל על פי נהליו ובהתאם לחוק שבראש מעיניהם כיבוד זכויות החולה, ופעולתו מקיימת זכויות הקבועות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולכן דחה את התביעה.

לייפוי כוח מתמשך מעלות רבות, אנשים בריאים שיודעים כיצד ירצו לנהל את חייהם במקרה של התדרדרות מצבם ומעוניינים לשלוט בהחלטות שיתקבלו בעניינם, יכולים לעשות שימוש בייפוי כוח מתמשך למגוון נושאים.

תק 20429-06-23

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן