עצות בחינם מעורך דין פלילי לפני חקירה

מכירים את זה שניתנת לחשוד אפשרות להתייעץ עם עורך דין? אז בואו ואתן לכם מספר הצעות בסיסיות בחינם שרלוונטיות כמעט לכל חשוד בכל עבירה, אז כדאי שתקראו את המאמר הזה היטב.

מה זה חקירה פלילית?

חקירה פלילית היא דבר לא נעים, עצם התיוג כ"חשוד" יוצרת מלכתחילה תחושות לא נעימות, אבל בפועל זאת ההזדמנות של החשוד, לפעמים ההזדמנות היחידה להסיר מעליו את החשדות. אבל אנשים רבים מתבלבלים לחשוב שמדובר באיזה פעולה טכנית ולאחר מכן תהיה להם הזדמנות לבחור כיצד להגיב לסיטואציה. אז נתחיל מכך שאם אדם מסוים מוגדר כ"חשוד" סימן שנאסף די חומר כדי לפחות לעורר חשד לגבי מעשיו, ולכן חשוב מאוד להתכונן היטב לחקירה על מנת שניתן יהיה להסיר את החשדות הללו.

קודם כל, חקירה פלילית אינה רק חקירה במשטרה, ישנן רשויות רבות שיכולות לבצע חקירה ובכל המקרים הללו החשוד עשוי לעמוד בפני כתב אישום, הרשעה בפלילים הכוללת רישום פלילי ועונשים חמורים. אם ניתנת לחשוד הזדמנות להיטיב עם מצבו עליו לתפוס אותה בשתי ידיים ולהשתמש בה לטובתו.

שנית, חקירה פלילית זה דבר רציני מאוד שיכולות להיות לו השפעות משמעותיות על כל אדם, צעיר או מבוגר, עבריין או נורמטיבי, גבר או אישה, אין לאף אחד הנחות, ו"עיניים יפות" כנראה שלא יעזרו בחקירה. מדובר בפעולה מורכבת שלכל שאלה וכל תשובה עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת וזה לא משהו שמתייעצים לגביו עם "גוגל", שכן או חבר, זה מקום לאנשי מקצוע מנוסים.

ייעוץ לפני חקירה – טיפים בחינם

אז הנה לכם כמה טיפים לחקירה פלילית, אך כדאי לדעת לכל מקרה יש להיערך בצורה שונה, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין פלילי בטרם חקירה באזהרה ולא להסתמך על עצות אלה בלבד:

  1. לכל אדם המוגדר "חשוד", בכל חקירה תחת אזהרה, מוקנית הזכות להתייעץ עם עורך דין – תממשו את הזכות הזו, ואם אפשר להיערך לפני החקירה עשו זאת. קשה מאוד לתקן פעולות שנעשות בשלבים מוקדמים של החקירה ולפעמים אין הזדמנויות נוספות לתקן אותם. עורך דין פלילי מנוסה ידע להכין היטב את החשוד לחקירה, למנוע נזיקים ואף להיטיב את מצבו של החשוד. טעות בשלב מוקדם תהיה יקרה יותר לתיקון בשלבים מאוחרים ועלולה לסבך את החשוד עם הליכים מיותרים.
  2. אל תדברו עם אף אחד על החקירה שלך, לא לפני ולא אחרי, ייתכן ואתם תחת האזנה, ייתכן ויפרקו את הטלפון הנייד, וכל פעולה ביחס לחקירה המשטרתית עשויה להוות שיבוש הליכי חקירה. תהיו בקשר בעניין החקירה עם עורך הדין שלכם בלבד!
  3. תנסו לזכור ולאחר מכן לתעד שאלות שנשאלתם או ראיות שהוצגו בפניכם במהלך החקירה, הפרטים הללו הם חשובים ואין הזדמנות להיחשף לחומר החקירה אלא רק לאחר שמתקבלות כבר החלטות בעניין תיק החקירה, כמו הגשת כתב אישום, שימוע או הסדר מותנה, ואז זה כבר עלול להיות מאוחר מדי. אם תוכלו לשתף את עורך הדין שלכם בפרטים שנחשפו ביניכם בחקירה היכולת שלו לסייע לכם תשתפר מאוד.
  4. אל תקבלו החלטות בעצמכם ללא התייעצות מוקדמת, כמעט כל פעולה מהותית במהלך החקירה מצריכה את הסכמתכם או לפחות קבלת התייחסותכם וכל מהלך כזה עשוי להיות בעל השפעה, לעיתים כחלק מאותם הפעולות מקימות גם זכות התייעצות עם עורך דין. תבקשו להתייעץ עם עורך דין בכל פנייה מצד גורמי חקירה לפני קבלת החלטה.

הרשימה הזו היא כמובן רק נקודת פתיחה, וחקירה פלילית במשטרה היא דבר שיכול להימשך זמן רב ולכלול צמתים רבים, כדי להתמודד עם הקשיים שמתלווים להליך הזה מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי מנוסה שילווה אותכם ויסיר מכם לפחות חלק מהחששות הכרוכות במעמד הזה.

אם את זקוקים לייעוץ בעניין הליך פלילי, כחשוד, נפגע עבירה או שאתם מעוניינים במידע נוסף אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שעה ובכל אמצעי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן