מחפש עורך דין פלילי? תקרא את זה לפני שאתה מקבל החלטה!

נקלעת לאירוע פלילי, אתה חשוד, נאשם, נפגע עבירה, עד או שמתעורר אצלך חשש שהמשטרה בעקבותייך? בכל המקרים הללו, כדאי מאוד שתבין איפה אתה עומד ואיזה פעולות יטיבו איתך ואילו עשויות לפגוע בך. בעל המקצוע היחיד שיכול לתת מענה לחששות של מי שהיה מעורב באירוע פלילי הוא עורך הדין הפלילי, הוא בעל הידע והניסיון בהליך הפלילי וידע להעריך מה המשמעות של מה שהתרחש ומה המשמעויות של פעולות שעתידות להתבצע וכיצד ישפיעו עליהם פעולות המעורבים האחרים באירוע.

מה כדאי לבדוק על עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי צריך להיות בעל הידע והניסיון המתאימים. יש לתת עדיפות לעורך דין שתחום ההתמחות העיקרי שלו הוא בדין הפלילי, דבר זה מעיד על כך שפרנסתו מסתמכת על ניסיונו ויכולותיו בדין הפלילי וככל שמדובר בעורך דין בפרנסתו מסתמכת אך ורק על ההיבט הפלילי של יכולותיו, ויכולתו זו מעידה שלקוחות בוחרים בו אך ורק על סמך יכולותיו בתחום הפלילי. זה גם מעיד על כך שהוא שואף להתמקצע ולהשתפר אך ורק בתחום זה, לכך הוא מקדיש את זמנו, וזה כל עיסוקו.

יש לחפש עורך דין פלילי מנוסה, הניסיון נמדד גם בשנות העבודה שלו בתחום, אבל גם בניסיון שלו בתחום הרלוונטי אליכם. כך למשל עורך דין פלילי עשוי להיות בעל ניסיון רב בעבירות מין או אלימות, אבל חסר ניסיון בתחום של תכנון ובניה. ככל שתוכלו ללמוד אם עורך הדין הפלילי מנוסה בתחום הרלוונטי אליכם, כך תוכלו להיות בטוחים יותר שאתם מקבלים שירות מיטבי עבורכם. תעברו על המאמרים שכתב, או ההצלחות שפרסם שמעידים על ניסיונו או הידע שלו בתחום הרלוונטי אליכם. תשאלו את עורך הדין שלכם לגבי הניסיון או הידע שלו בתחום.

יש פרטים משלימים שעשויים גם הם להעיד על איכויות שונות של עורכי הדין. כך למשל, עורכי דין שיש להם ניסיון הן כתובעים והן כסניגורים יכולים לספק ללקוח שלהם שירות טוב בכל מה שקשור לעבוד מול גופי התביעה. עורכי דין שנותנים שירותי תביעה לגופים גדולים במקביל לעבודתם של סניגורים יכולים לספק ללקוחות שלהם יתרון שכן הם מכירים את עבודת התביעה ואת מדיניותה בזמן אמת ויש לכך יתרון משמעותי על פני עורכי דין שמשמים כסניגורים במשך שנים ארוכות ומנותקים לגמרי מעבודת התביעה והמדיניות שלה.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי?

ככל הניתן כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי בשלבים מוקדמים. מעורבות של עורך דין פלילי בשלב מוקדם יכולה לחסוך זמן, כסף ודאגות בטווח הארוך. במקרה של חשודים, אם אפשר להתייעץ עוד לפני חקירה ולהיערך אליה, ובמקרים של עדים או נפגעי עבירה לפני הגשת תלונה או מתן עדות.

בכל מקרה, ככל שניתנת האפשרות להתייעץ עם עורך דין לפני פעולה מסוימת מומלץ לנצל הזדמנות זאת ולא להקל בה ראש. אפילו במידה וקם חשש למעורבות באירוע פלילי, ייעוץ עם עורך דין פלילי יכול לסייע להבין את המצב המשפטי, לסייע בהבנה על העתיד לבוא ולהיערך אליה מבעוד מועד כך שהאדם יהיה ערוך לכל מצב שהוא עשוי להתגלגל אליו.

כך למשל, אדם שחווה הטרדה מינית במקום העבודה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי על מנת להבין האם חוויותיו אכן מהוות הטרדה מינית, מה המענה המתאים ומה התזמון המתאים לעשות בו שימוש וכיצד. כך גם אדם שחושש מתלונות כלפיו בגין הטרדות מיניות, כדאי שידע בשלב מוקדם בפני מה הוא עומד, וייערך לכך בהתאם.

למה לבחור בי?

עורך דין דן שרון, עוסק בתחום הפלילי מזה כעשור, משרדו עוסק בתחום הפלילי בלבד, על כל רבדיו וצבר לאורך השנים ניסיון עשיר בשלל תחומים, לרבות עבירות מין, עבירות אלימות, הטרדה מינית, תכנון ובניה ועוד. לאורך שנות עבודתו בתחום הפלילי עובד עורך דין דן שרון הן מול רשויות תביעה שונות והן מול חשודים, נאשמים, נפגעי עבירה ומתלוננים וצבר ניסיון בעבודה מול שלל גורמי האכיפה והתביעה כעורך דין פלילי בצפון, עורך דין פלילי בחיפה, עורך דין פלילי בקריות ובכל הארץ.

אם מצאת מאמר זה מועיל, אל תהסס לפנות אל עורך דין דן שרון בהקדם.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן