איך מתנהלים במקרה של אובדן כבודה ומקבלים פיצוי על מזוודה שלא הגיעה - מדריך לנוסע
כל הנוסעים לחו"ל, זה שרשור בשבילכם – מה עושים עם אובדן מזוודה? זה סיפורה של שרית שנסעה מטעם עבודתה ל-3 ימים באתונה, אך המזוודה היחידה שהייתה ברשותה לא הגיעה עמה ליעד. מה עשתה שרית? איך הגיבה חברת התעופה? ומה הפעולות שיכולות לסייע לכם במקרה כזה? על כל אלה במאמר הנוכחי.
תביעות כבודה – כך זה נראה
שרית טוענת שהמזוודה שאבדה היא המזוודה היחידה שהייתה ברשותה ובה החזיקה בגדים, איפור, תרופות, טואלטיקה ופרטים יקרי ערך נוספים להם הייתה זקוקה בטיול שלה, מה שאילץ אותה להעביר את יומה הראשון באתונה ברכישת ציוד חיוני. את המזוודה קיבלה שריתבחזרה רק לאחר שובה לארץ.
כיצד לנהוג אם המזוודה לא הגיעה לארץ
ביהמ"ש ציין ששרית נהגה כמצופה עת רכשה ציוד נדרש והעבירה פניותיה לארקיע. הטענה של ארקיע בעניין המייל ממנו פנתה שרית איננה רלוונטית לעניין אחריותה של ארקיע. העובדה ששרית קיבלה את המזוודה רק עם שובה לארץ מביא למסקנה כי על ארקיע לפצות אותה במלוא הסכום אותו תמכה שרית בקבלות.
באשר לנזק שאינו ממוני, מה שמכונה "עוגמת נפש", לקח ביהמ"ש בחשבון את העובדה ששרית בילתה את חופשתה ללא הציוד שלה, להשפעה שזה גרם על חופשתה ולכך שהיא נאצלה למצוא פתרונות חלופיים בהיעדר ציוד בסיסי, ומשכך מוצא ביהמ"ש כי היא זכאית לפיצוי בגין עוגמת נפש בגובה 3,000 ₪.
שרית תמכה את רכישותיה בהיקף של 509 אירו, שהם 2,036 ₪ על פי שער ההמרה ביום מתן ההחלטה, אליה מצטרפים 3,000 ₪ עוגמת נפש, ו-600 ₪ לכיסוי הוצאותיה לשם ניהול ההליך המשפטי – סה"כ 5,636 ₪.
תק 36354-05-24
מסקנה: אם נתקלתם באירוע ביטוחי, בין אם זה טיסה שהתעכבה, אירוע בריאותי או אובדן מזוודה, יש לשמור תיעוד של כל רכישה שבוצעה בשל הנסיבות שנוצרו, לרבות נסיעות, ותפנו לחברה באופן מסודר, לכל חברת תעופה שטסה לישראל יש כתובת לפניות בישראל.