האזרח הקטן מול חברת הביטוח

מבחינת עניין אישי, להבדיל מהמקצועי, תביעות קטנות הן בעיניי תחום המשפט הכי מעניין ושאפשר ללמוד ממנו הכי הרבה שיעורים לחיים. הפעם אני מביא לכם את סיפורו של קובי ועניין התוספת המפורסמת לביטוח הרכב המכונה "שירותי דרך וגרירה".

בבעלותו של קובי רכב מסוג יונדאי IONIQ, למי שלא מכיר, מדובר ברכב היברידי, כלומר הרכב מונע על ידי מנוע "רגיל" שצורך דלק, אך הוא גם מונע באמצעות חשמל. קובי רכש פוליסת ביטוח לרכב הכולל ביטוח חובה ומקיף והוסיף גם שירותי דרך וגרירה בתוספת תשלום.

בתקופת הביטוח נוצרה תקלה ברכב שהצריכה קבלת שירותי דרך ובעקבות ביקור טכנאי הוחלט כי יש לגרור את הרכב למוסך. התברר כי בשל סוג הרכב, יש צורך בשירות גרירה "מיוחד", ומאחר וכך טענה חברת הביטוח כי שירותי גרירה אלה אינם כלולים בפוליסה אותה רכש קובי, וקובי נאלץ לשלם על השירות מכיסו.

קובי טען שהמידע אודות הרכב היה בפני חברת הביטוח בעת העבירו את הצעתם אליו ואין סיבה שהפוליסה תכלול שירות, עליו הוא משלם, אשר לא ניתן למימוש בעת הצורך. מנגד, טענה חברת הביטוח כי התובע ידע ששירותי הגרירה הינם שירותי גרירה "רגילים" ויכול היה לפנות למוסך בטרם רכישת הפוליסה ולברר את אופי הגרירה הנדרש לרכב מסוג זה.

ביהמ"ש קבע שהקורא הסביר של פוליסת הביטוח לא יכול להיות מודע להחרגות ולצורך בגרירה מיוחדת, המידע אודות הרכב היה בידי חברת הביטוח בעת הצעת פוליסת הביטוח ולכן היה עליה לדעת כי הרכב של קובי דורש שירות מיוחד. ביהמ"ש קיבל את תביעתו של קובי בסך 750 ₪ וחייב את חברת הביטוח בהוצאותיו של קובי בסך 750 ₪ נוספים.

שתי מסקנות לקורא – תהיו מודעים לתנאים שאתם מקבלים בעסקאות, ואל תקבלו שום דבר כמובן מעליו, ואם נגרמה לכם עוולה, ההליך של תביעה קטנה בהחלט יכול לתת מענה לאזרח – עמדו על זכויותיכם.

תק (ת"א) 47386-12-22

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן